مرکز نیکوکاری حاج قاسم حامی نوعروسان بی بضاعت و مروج ازدواج آسان 

مرکز نیکوکاری حاج قاسم حامی نوعروسان بی بضاعت و مروج ازدواج آسان 

تاریخ انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام موسی سالاری گفت: با مشورت هیئت امنای مسجد صاحب الزمان (عج)، پس از شهادت سردار سلیمانی مرکز نیکوکاری حاج قاسم سلیمانی را به یاد سردار دل ها راه اندازی کردیم و یکی از اولویت های این مرکز حمایت از نوعروسان بی بضاعت و ترویج فرهنگ آسان است.

حجت الاسلام «موسی سالاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: با مشورت هیئت امنای مسجد صاحب الزمان (عج)، پس از شهادت سردار سلیمانی مرکز نیکوکاری حاج قاسم سلیمانی را به یاد سردار دل ها راه اندازی کردیم و یکی از اولویت های این مرکز حمایت از نوعروسان بی بضاعت و ترویج فرهنگ ازدواج آسان است.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) روستای توکل آباد کهنوج افزود: در همین راستا تاکنون قریب ۱۱۰ زوج جوان با حمایت این مرکز زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند.

وی بیان کرد: امسال نیز هم زمان با سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا  (س) با کمک مرکز نیکوکاری حاج قاسم سلیمانی یک زوج یتیم زندگی مشترک خود را از جوار مزار شهدای گمنام آغاز کردند.

حجت الاسلام سالاری اظهار کرد: تصمیم داریم در صورت موافقت ستاد مبارزه با کرونای شهرستان کهنوج، هم زمان با عید غدیر جشن ازدواج ۳۰ زوج جوان را با رعایت برگزار کنیم ۲۰ نفر از این زوج ها از اهالی دهکهان و ۱۰ نفر نیز ساکن شهر کهنوج می باشند.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا سعی داریم مراسم را فقط با حضور زوجین و والدین آنها و با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار کنیم.

 وی اضافه کرد: یکی از برنامه های ما تدارک جشن ازدواج آسان و تامین جهیزیه زوجین بی بضاعت است که به همین منظور با جلب کمک های خیرین و همچنین با همکاری موسسه کرامت مردم یاران ایرانیان تهران، برای آنها جشن ازدواج برگزار کرده و جهیزیه اهدا می کنیم و علاوه بر این برای عروس و دامادهای بی بضاعت لباس نیز خریداری می کنیم. 

حجت الاسلام سالاری اظهار کرد: یک از رویکردهای برنامه های مرکز نیکوکاری حاج قاسم سلیمانی، کاهش آسیب های حوزه خانواده است و در همین راستا قبل و بعد از ازدواج برای زوجین دوره های آموزش مهارت های زندگی و سبک زندگی اسلامی برگزار کرده و برای والدین آنها نیز دوره های مشاوره خانواده برگزار می کنیم.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) ضمن ابراز تاسف تاکید کرد: متاسفانه یکی از مهمترین معضلات بر سر راه ازدواج جوانان، صرف هزینه های گزاف در مجالس عروسی، جهیزیه و مهریه های سنگین است و این عوامل معضلی شده تا سن ازدواج جوانان افزایش یابد و رفع این مشکل نیازمند فرهنگ سازی است.

وی با بیان این مطلب که مساجد ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ ازدواج هستند، ابراز کرد: با مشورت هیئت امنای مسجد برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان ابتدا از روستای توکل آباد شروع کردیم کم کم فعالیت ما گسترده تر شد و با استقبال مردم مواجه شدیم و اکنون در سطح شهر کهنوج و دهکهان نیز در حال ترویج فرهنگ ازدواج هستیم.

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: البته فعالیت های مرکز نیکوکاری حاج قاسم سلیمانی به ترویج ازدواج آسان ختم نمی شود و در زمینه محرومیت زدایی و اشتغال زایی نیز فعالیت دارد.

در خاتمه عنوان کرد: امیدواریم با تاسی از سیره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، خدمت گذار خوبی برای مردم و نظام اسلامی باشیم.

پایان پیام/ 586